onsdag 16 september 2009

Att knäcka läskoden.

När Sonen var 6 år började hans liv som läsare. (Han är 13 år idag och älskar denna berättalse...)
Vi var ute och gick och han ljudade allt han såg.
På ett berg var det något geni som skrivit KUK med stora bokstäver och givetvis började sonen ljuda:
-K____UUUU____K.
KUK , KUK! ropar han flera gånger glatt. Jag kan läsa !!!
Mamma, det står kuk!

Så gick det till när Sonen knäckte läskoden.
Tänk om det där genit som skrev ordet bara visste vad han bidragit med.

6 kommentarer:

Moster Ma sa...

När min dotter var 5 år reste vi förbi ÅMÅL och då frågade hon: men var är starten då?
AHA!

Sus sa...

Fanastiskt! Jättekuk, verkligen!

Anonym sa...

Haha...jätteKUK....precis min humor.....*S*....Å MÅL var bra den med......:)

Bibban sa...

ååå nä men lite gulligt e de allt hehe

Anonym sa...

Det visste inte jag! Det var kul! Påminner mig förresten att jag har en födelsedagspresent till dig. (Nu blir du väl riktigt nyfiken?) Vi kanske kan lämna över den om vi har ett litet kalas för mellanpojken snart. Hur min äldste och yngste gjorde minns jag inte, men mellanpojkens kodknäckning minns jag. Den skedde i en gammal stillastående volvo. Han satt i framsätet och tittade på alla reglagen, och frågade plötsligt "vad är FAN för nåt? Att han för första gången läste fattade han tydligen inte.

kram Grynet

Pia sa...

Hahaha, det var ju ett jäkla första ord att lära sig!! ;o)

Bloggtoppen.se