söndag 11 oktober 2009

Ibland lyckas man.....

Om jag är missnöjd med något så är mitt motto: Gilla läget eller gör något åt det.
Detta har jag försökt lära mina barn oxå.
Det hjälper inte att gå runt att förpesta för omgivningen med sitt gnäll, man får göra ett val:
Hålla käft och vara nöjd eller ta tag i det som man är missnöjd med.
Och jag tror att jag har lyckats med barnuppfostran på den punkten....
Sonen kom hem i fredags och berättade att han startat en skolstrejk.
På torsdag smäller det!
(givetvis på torsdag... det är den tråkigaste skoldagen enligt honom...)

3 kommentarer:

Cockie sa...

Bättre att göra något åt det än att inte göra någonting alls

En enkel människa sa...

haha, har han fler i ryggen eller är det bara han? ;p

Pia sa...

Klokt motto!!
Vad ska de strejka mot eller för?

Bloggtoppen.se