söndag 15 augusti 2010

Inget är som det ska....

När jag var på Korfu satt jag en morgon och åt frukost.
Då kommer det en fransyska och sätter sig vid bordet bredvid.
Hon tryckte i sig 4 brödskivor vitt bröd med sylt.
Jag åt yoghurt med "sågspån".
Hon ser ut som ett sugrör i kroppen.
Jag ser ut som Barbamamma.
Jag fattade ingenting.......
Senare samma dag såg jag på EuroNews att det var översvämningar i Pakistan,
Tyskland, Polen, Tjeckien för att inte tala om jordskreden i Kina och bränderna i Ryssland.
DÅ förstod jag.
Världen är totalt upp och ner.
Jag är bara en liten del av någon större naturkatastrof.
( Och dom har det värre)

2 kommentarer:

MorsanMia sa...

Hon kanske gick och spydde upp allt sedan. och jag gillar barbamamma. Bättre är sugrör.

Pia sa...

Skulle nog säga precis samma som Morsan Mia..

Barbamama är ju störtskön ju! :o)

Bloggtoppen.se