söndag 20 januari 2013

Hur en kvinna ska se ut.

Visst tycker jag att det är jätteskönt när normala människor visar upp sig halvnakna för att visa på hur normalbyggda kvinnor ser ut i verkligheten.
Mia Skäringer gjorde det under sin föreställning Dyngkåt och hur helig som helst .
Hon kom in i bikini och med hela sin mjuka kropp som var hur normal och slängig och sladdrig som helst.
På TV kunde vi se från humorfestivalen i Lund för någon vecka sedan. Karin Adelsköld visade hur en kvinna i strumpbyxor ser ut ...egentligen ...mycket roligt.
Och allt detta är ju säkert för att vi kvinnor ska känna att vi duger... att alla (nästan) ser ut så där.
Tror ni att jag sitter och pustar ut i soffan och känner :
-Fan vad gött! Jag duger som jag är! Det är ju så man SKA se ut när man fött tre barn och fyller 50 om ett par år !
Nä, det gör jag inte....
Jag tänker:
 -Fan vad gött! Nu kan Mannen se hur sladdriga andra kvinnor ser ut. Men jag ska tamejfan träna och svälta så jag blir 20 i kroppen igen (vilket jag någonstans bak i huvudet fattar är omöjligt).
Men gött är det att dom visar upp sig för min man!!


Varför är det så?

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se