måndag 8 december 2008

Varning för julbord !


Min man var och åt julbord med sitt jobb i lördags.
På det stället borde nog hälsovårdsnämnden göra ett ordentlig koll!
När stackaren kom hem kräktes han och inte nog med detta.
Den "dåliga maten" hade nog satt sig på balansen oxå för han vinglade så konstigt när han gick.
Och matt och hängig var han på söndagen.
Ville ha pizza till middag.
Stackars lille Gubben !

Det är tur att mitt jobb inte har råd att bjuda på något sånt.
Man vill ju inte riskera sin hälsa ...

6 kommentarer:

Chrissan sa...

Nej fy nej...julbord är livsfarliga..
Tur jag var sjuk när mina kollegor var på julbord. En av killarna fick en köttbulle som var rosa inuti...
Det värsta är att man ibland blir lika sjuk av julbordet på hemmaplan...och ibland bara nån av gästerna...förstår inte hur det kan komma sig...;)

Christina sa...

Haha detta ska jag tänka på när mitt jobb bjuder på julbord på onsdag!
jag hade hellre ätit något annat men men ibland får man vika sig för gruppen!

Daniel sa...

Stäm dem! Ni har stor chans att vinna!

Aggie sa...

HVa med det her julbordet, som alternativ????http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=543363
Tidenes skandalejulebord i Norge, veeeeeldig morsom lesning...

Bubbel i vardagen sa...

Haha... stackarn! Det kan inte vara lätt att bli så där dålig... å av maten dessutom. För HELT spiknykter va han väl förstås också.

Anonym sa...

Ja usch då...*S*....ska man tycka synd om karl´n tro???
Kanske har man tur som slipper bli bjuden på något så sjukdomsframkallande..ha.ha :)

Bloggtoppen.se