söndag 9 maj 2010

Jag höjer ett varningens finger.

Åter igen har jag sett vad alkoholen gör med människan.
Denna ångest!!!!
Hur den får kroppen att balla ut fullständigt.

Det är därför jag sitter här.............med ett glas med vätskeersättning....kl. 7 på söndagmorgon.
Jag har slumrat sedan 3 inatt men vaknat ständigt med ena ångetsfyllda tanken efter den andre.
Tänk om jag inte klarar av att komma upp på morgonen?
Tänk om dom andra föräldrarna på fotbollsmatchen kommer att se hur jag mår?
Fotbollsmatchen ja, när var det den var nu igen?
Tänk om vi missar den?
Tänk om jag kräks imorgon?( inte för att jag mår illa eller ens känner mig full men tänk)
osv osv.....
Om jag var dygnrak igår undrar ni?
Nej verkligen inte. Jag drack lite öl under hela långa kvällen (inkl. under middagen)

(Många gånger blir jag ju riktigt "magsjuk" av alkohol oxå men det som är värst är ångesten..)
Hur ofta tror ni jag vågar festa loss?

Men Deportees som jag var och såg var mycket bra. Lite chockad är jag över att killarna i bandet var bara småpojkar men det är inget fel på småpojkar : ) .
Åhhh ni ser! Jag håller på att bli mig själv igen......jag ser ljuset i tunneln.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se