fredag 20 mars 2009

Gåvan

Igår när jag var och handlade hände DET.
Jag hörde min mobil ringa.
Kände efter mobilen i fickan men den fanns inte där.
Det var då det slog mig:
-Jag har fått GÅVAN!
Gåvan som jag har längtat efter...
Mobilen måste ju ligga i bilen och nu ringde den och jag kunde Känna det eller rättare sagt höra det i mitt inre.
WOW !
Plötsligt slog det mig vad detta skulle innebära.
Jag skulle hjälpa vilsna människor in på rätta vägar ( och cashen skulle rulla in) ,
Jag skulle kunna medverka i TV och lösa mordgåtor ( och cashen skulle rulla in) osv osv..
Att mobilen nu låg antagligen synlig i bilen var ju förstås inte så bra, det kunde ju gå förbi en kvinna som fick habegär på min rosa mobil och krossade bilrutan för att sno den....men vissa uppoffringar fick man nog göra för detta fantastiska som hänt mig.
Och som sagt cashen var ju på G.
Efter att jag handlat klart och kommit ner till bilen såg jag att där fanns ingen mobil..??
Började känna i fickan igen...
Ett hål hade gjort att mobilen ramlat ur fickan och låg nu bland fodret.
Och visst hade det ringt...Mannen hade sökt mig.
Så var det med den gåvan....

2 kommentarer:

MorsanMia sa...

Men du är säkert bra på andra saker som du kan använda för att dra in extra pengar. Fråga maken vilka specialiteter han tycker du har.
Nu för tiden behöver du inte stå ute och frysa utan kan använda dig av internet.
Cashen kommer rulla in ska du se

Anonym sa...

ha.ha.....ja du får se det från den ljusa sidan, den var inte stulen iaf :)

Bloggtoppen.se