torsdag 12 mars 2009

Nu jävlar!


Idag vill jag slå Någon eller jag kan även tänka mig att banka på Några.
Jag kommer hem och är ganska trött .
Jag har lite bråttom att fixa middagsmat eftersom jag behöver hinna med att jobba en stund innan det är dax för Sonens fotbollträning (och då ska jag passa på att handla eftersom Några har klagat på att vi inte har något gott att äta hemma.)
Men Oj, Någon har hällt ut kakao men "glömt" att städa efter sig.
Vänder mig om och på andra sidan har Någon varit i kakskåpet och det ligger fullt med smulor över hela golvet.
Och när jag har förhör med mina STORA barn (som borde veta bättre) har dom ingen aning om hur det har gått till.
Med risk för fängelse får jag nog ta tag i detta....
Just nu känns det som den risken är värd att ta.

10 kommentarer:

Bubbel i vardagen sa...

Haha... ja, ibland kan man ju bli vansinnig på de älskade små liven...=)

Anonym sa...

Ja "några" och "någon" kan vara nog så svårt handskas med :)

malinj80 sa...

Min son brukar skylla på hunden, som tex när det var ritat på väggen över sängen hade hunden gjort det =)

Anonym sa...

Ibland vill man sälja de sina på Tradera. Billigt.

Läs här vad Simon sa en gång:
http://annicasdagar.blogspot.com/2008/11/huvudmisstnkt.html

Moster Ma sa...

Vem av dom råkar värst ut?

kvinnan med koftan sa...

Moster:Eftersom ingen erkänner blir det kollektivt bestraffade

Anonym sa...

Åh, känner igen det där. Knaster under fötterna av smulor. Okänt klet på skåpsdörrar, dörrposter och handtag. Missade toaletter, bla, bla, bla. Får villigt erkänna att jag också hade kunnat tänka mig att slänga de mina bakom lås och bom. Ibland.

Daniel sa...

Ordnas det inte några boxning kurser i staden? rekommenderas!

Anonym sa...

Ibland så.. en annons på Blocket känns inte så avlägsen! ;o)

Lilla fröken kavat sa...

Hmm... låter precis som om du varit hemma hos mig... jag har precis samma bryderier jag med! Denne Någon har sölat skorpsmulor över hela köket...han/hon verkar vara rätt så osynlig också!

Surt!

Bloggtoppen.se