tisdag 17 mars 2009

Om spikmattan....


Jag berättade för dottern igår om att jag ville ha en spikmatta.
Hon tyckte att jag var fullkomligt galen....
Jag försökte övertyga henne genom att berätta om en kompis som hade skaffa en och vilka underverk den gjorde. ( Hon sov bättre nu och var mycket piggare bl.a)
Jag berättade även att efter de första gångerna hade kompisen stortjutit så tårarna sprutade och detta tolkade kompisen som att mattan löste upp blockeringar

Men min dotter hade En annan tanke om det:
- Det var la inte så konstigt att hon grina! Hon fick ju en spik i ryggen!

5 kommentarer:

Unika sa...

Hahaha! Jag har en spikmatta och jag tycker också att den är jättebra! Jag lipade inte första gången, ingen annan gång heller för den delen. Men för spända muskler gör den underverk, man blir skönt avslappnad. Och man kan faktiskt till och med somna på den!
Jag önskade mig för övrigt den av min mamma i födelsedagspresent. :) Fick visserligen köpa den själv, men hon stod för kostnaden.

KakanH sa...

Jag har provat och det gjorde bara ont när jag la mig eller gick upp.
Slappnade jag bara av när jag låg där så var det lugnt.
När jag reste sig blev ryggen alldelens varm efter en stund och det var jättejätteskönt. ;)

Hilda sa...

ÅH jag älskar min spikmatta. SOMNAR GARANTERAT ALLTID PÅ DEN. Om jag blivit piggare vete tusan. Men jag får sova i alla fall!

Hemliga damen sa...

Vill också ha. Gärna. Tror du man kan lägga barnen på den så att de också somnar snabbt?

Anonym sa...

Spikmatta är väl rätt inne nu om jag har förstått det rätt. Har vänner som har inhandlat och de är helnöjda.

Måste testa jag med!

Bloggtoppen.se