lördag 30 maj 2009

Dagen efter studenten


Vilken dag vi hade igår!
Solen sken och det blev en underbar sommardag så vi kunde duka ute.
Dottern var så lycklig så hon grät när hon "sprang ut". (Ska bli kul att se dom korten..hahahaaa)
Det funkade bra med maten(hade lagt kylklampar i ugnen och använde den som extra kyl och det funkade toppen) och det smakade bra.
Gästerna var trevliga och Dotterna var lagom "glad".
(Hon är alltid glad men var extra glad när hon var "Glad". Självklart försökte jag förneka detta inför gästerna genom att säga att Dottern var inte alls påverkad av alkohol utan bara lycklig och självklart gick dom på det...)
Och jag fick hem Dottern (fick visseligen åka och hämta hem henne) vid 4 imorse hel och någorlunda ren.
Och idag blåser det så där lagom så att alla dukar torkar kanonsnabbt.
Alla är lyckliga!

Och nu ska jag ägna mig åt rester..... barnen drack inte upp all cider så att det ska jag ta... blandat med vitt vin och sätta mig på altan.
Rester är bra!

5 kommentarer:

MorsanMia sa...

Då är det några år kvar tills nästa student då..
Det är helt OK att ta med rester till jobbet och bjuda på. Det gjorde min bror efter dopet. Smörgåstårta.

kvinnan med koftan sa...

Morsan:synd att inte din brorsa jobbar hos oss...

Pia sa...

Åh så härligt!!! Smart grej att använda ugnen som kyl!!! :o)

Ja, den här tiden är toppen!! Kram!

Anonym sa...

Låter ju som en alltigenom lyckad fest. Nu kan du slå dig ner och njuta av resterna i lugn och ro.
Ha nu en riktigt skön fortsättning på helgen :)
Det där med ugnen var verkligen smart, det ska jag komma ihåg.

Madlar sa...

Rester tycks bli godare dagen efter. Kan bero på lättnaden att slippa hitta på o laga ännu en måltid :)

Bloggtoppen.se