söndag 10 maj 2009

Positiva Veckan


De kommande 5 dagarna ska vara i positiv anda.
Jag ska ha ett "uppdrag" varje dag som ska göras.
Är det någon mer som behöver "Posivitiseras" är det bara att hänga på...
Om du vill hänga på kan du varje kväll innan du somnar tänka ut " Det bästa med dagen".
(Detta har Sonen och jag gjort i 7 år ( och det är inte många kvällar vi missat).
Ett bra sätta att stanna upp och sedan somna med positiva tankar.)

Måndagen uppdrag:
Berätta för familjemedlemmarna något jag uppskattar att de gjort eller sagt .

Jag en Elak en, HELL NO ! ( Inte under de kommande 5 dagarna i allafall)


6 kommentarer:

MorsanMia sa...

Jag gör det med mina barn varje kväll också, men ibland har jag svårt att komma på något och då får jag lite ångest över mitt liv.
jag får liksom hitta på något att ljuga om. Att det var roligt när vi spelade yatzy fast det inte var det eftersom jag förlorade.

kvinnan med koftan sa...

ibland är det bästa med dagen att dagen är slut... men sånna dagar finns oxå och då är man ju glad att det är över och det kommer en ny bättre i morgon.

Chrissan sa...

Vi brukar låta barnen berätta under middagen om vad som varit bäst med dagen på skola/dagis. Om vi nån dag glömmer så påminner de oss snabbt om det.

Tänkte bara sa...

Bli inte för jävla positiv bara. Jag gillar dina små "elakheter" dom livar upp.

Mor Duktig sa...

Vad faan! Veckan som stundar kommer att vara skitstressig. Det där behöver jag!!! Jag som är så j-la bitsk... jag hänger på!

Daniel sa...

Ja nu ska det fnittras å tänkas positivt... tycker du ska skriva en top 5 lista varje dag!

Bloggtoppen.se