söndag 1 februari 2009

En tuff kväll för "Någon".


När vi var på väg till Sonens fotbollsträning såg jag att det var utspillt Gainomax ( som sonen hade druckit igår efter sin träning )på plastmattan i bilen ( i baksätet där Sonen sitter).
Hur detta hade hamnat där hade Sonen ingen aning om men jag beordrade honom att städa upp efter sig när vi kom hem.
När vi parkerar hemma efter träningen ser jag att det är utspillt ny Gainomax ( som Sonen just Druckit, och bara Sonen) denna gång på sätet.
Jag fick mig ett riktigt spel!!! Säterna är beiga och Sonen snart 13 år . Ska han behöva ha hakklapp??
Men Sonen blånekade. Det var inte han! Det måste vara "Någon" annan...
Och han ger sig inte utan blir förbannad på mig....
Efter mycket om och men tar han med sig mattan in i duschen.
(Han duschade själv oxå , vet inte om både mattan och han körde samtidigt, huvudsaken var att båda blev rena.)

Efteråt sätter vi oss för att äta middag och allt är frid och fröjd....tills Sonen ska på toaletten.
ÖVERSVÄMNING!!!!!
Då har "Någon" lagt mattan i duschen och låtit duschen rinna lugnt. Men samtidigt täppt till golvbrunnen med mattan oxå.

Men nu erkände "Någon". Annars hade han fått ta hand om eländet själv....

6 kommentarer:

Chrissan sa...

Denna någon verkar finnas i varje hem...och på varje arbetsplats.;)

MorsanMia sa...

ajajaj...
detta lär han ju få äta upp tills han flyttar hemifrån

malinj80 sa...

Känner igen det där. Min son brukar skylla på hunden. Som tex när det var ritat med bläckpenna runt hans hylla som sitter över sängen. Nej det var hunden som hade gjort det. Haha. De kan ha livlig fantasi ibland.

Anonym sa...

Är det hem till dig "någon" flyttat? Denna "någon" har nämligen bott hos mig periodvis oxå.....skum rackare det där...ha.ha :)

Anonym sa...

jag tycker mest synd om någon. Jag har så lätt för att identifiera mig med denna någon. Fast en gång i tiden var det en tjejkompis som plikttroget gjorde allt när det sades att "nu får någon diska". Till slut fick hon kallas för nå´n. Men hon fick mest uppskattning iallafall.

Jag tycker det är så kul med guitar hero. Fast jag oftast spelar på easy eller medium, så är det så bra avkoppling från annat. Man måste vara så fokuserad.

Ha nu en riktigt bra vecka!

Lilla fröken kavat sa...

Jaa, det kunde ha varit min son det där; han verkar också ha en nära relation med "någon annan" ;)

Bloggtoppen.se