onsdag 19 november 2008

Broccoli är inte välkommet till mitt hem längre.


Det luktade lite knepigt i kylskåpet.
Började tömma och hittade en vilsen broccoli med början till "vit peruk".
Den hade ramlat bakom grönsakslådan.
Varför blir det så här???
Jag tömde ju rubbet i kylen för 2 veckor sedan, skurade jättenoga och det blev sååå fint..
Och jag log nöjt när jag tittade in och lovade att så här skulle det alltid se ut i mitt kylskåp.
ALLTID!
Så VARFÖR händer detta.??

JÄVLA broccoli, den förstörde min kylskåpsdröm.

7 kommentarer:

Chrissan sa...

Vi hade för ett tag sen en rutten lime i kylen som gjorde att vi fick kasta ganska mycket av övriga grejer...allt smakade liksom lime...=(

Anonym sa...

http://www.gratismode.se/?c=3076

KakanH sa...

jag visste att det fanns en anledning till att jag inte gillar broccoli. ;)

Tänkte bara sa...

Ja! Jävla broccoli. Tänk att det alltid ska vara någon/nåt som ska förstöra och utmärka sig. Visst blir man trött...och nu när mamma har åkt tillbaka till Finland igen. Vem ska trösta dig nu? Mannen jobbar väl oxå. Skacka dej!

Bubbel i vardagen sa...

Det lustiga är att man går ut stenhårt och köper en massa nyttiga grönsaker för att barnen (och jag) ska äta nyttigt och bla bla bla. Nästa gång man ser dem (grönsakerna)så attakerar de bokstavligt från nån vrå bakom potatissäcken. Sån e jag. Min kylskåpsdröm har jag gett upp för evigheter sen.

Daniel sa...

Men Broccoli som e så gött å hälsosamt!!
Nästa gång kommer jag å skurar upp ditt kylskåp!

kvinnan med koftan sa...

Tack alla, känns skönt med stöd.
Daniel: När kommer du?

Bloggtoppen.se