lördag 1 november 2008

Lördagkväll


Osten, kexen och vinet har fått vänta till ikväll.
Igår körde vi bara likörer och jag lärde henne (min mor , 85 år) att snapsa Minttu.
Funkade kanon, hon blev trött väldigt fort.
Hon tycker att sängen är så skön, hon sover väldigt gott säger hon.
Undra varför?
Kan det vara det att jag bjuder på alkohol varje kväll så att jag ska få en stund för mig själv.
Det är tur att hon åker i morgon , jag pallar inte all denna alkohol.

Men nu väntar ost och kex och lite vin....

3 kommentarer:

Pomme sa...

så kul att du bloggar! Jag har inte riktigt fattat hur det här systemet fungerar, men snart kanske jag kommer in i det. Vi tittade lite på din pojke och man idag, på planen i solen. Hur gick det med det diffusa receptet du fick av mig, blev det något? Jag tycker ofta det känns som ett lotteri med matlagning, ibland bra, ibland mindre bra.
kram!

kockajäveln sa...

Halloj, hur helgen vart? Jag låter utmaningen ligga lite, för jag kan inte komma på nått just i stunden:)

kvinnan med koftan sa...

Grynet:kul att du hittade hit!pajen blev mkt god. gjorde lite som du sa och lät inspirationen flöda lite..
Chili: helgen har varit OK, lite kort bara . en timme extra VARJE helg vore bra.

Bloggtoppen.se