onsdag 17 februari 2010

Dont mess with Big Mama!

Jo det hände en grej till på gymet igår.
Ville inte skriva om det i samma inlägg så att ni skulle få för er att jag är en knäppskalle, jag med....
Jag hade bestämt att jag skulle ta det väldigt lugnt eftersom jag har känningar av en stukad fot och skulle på ett zumba pass på kvällen oxå.
Så där går jag på bandet och lyssnar på bra musik......
Då kommer det en snorunge i 20-årsålder och börjar gå på bandet bredvid.
Jag ser hur han kollar in mina inställningar ....
Vad gör jag? Höjer rubbet så klart!
Vad gör han? Höjer sitt så klart...
Och då blir jag riktigt förbannad!!!! Innan den snorungen hade lärt sig snyta sig själv hade jag dragit vagnar och kärror i snömodd så nu jävlar....
Vi höjde och höjde......tillslut gav han upp men det tog 40 minuter.
YES!

Gissa när jag la mig igår????
Så fort jag kom hem från zumban....
Och idag har det känts ganska segt oxå....

4 kommentarer:

Bibban sa...

Bra jobbat !!! va impad jag blir, på dom bara snorvalparna;))

Anonym sa...

Bra gjort! Jag är ingen tävlingsmänniska så jag hade gjort tvärt om, garanterat. Stannar om någon tittar på mig.

Kvinnan som stretchade i bastun verkar dock skum. Särskilt det där med äpplet.

Häromdagen på gymmet var det en man som uppmärksammade personalen på att vissa går in med skorna, mot reglerna och smutsar ner golven, utan att bli tillsagda av personalen. Han var sur att inte reglerna gäller för alla. Jag har också funderat i de banorna, men hade inte tillräckliga bevis för att hålla med honom. Efter detta såg jag många som gjorde så och funderar på om detta är personer som platsar bland knäppskallarna, eller om man ska kalla dem fritänkare eller egoister.

Ja, det finns mycket man kan säga om gymmen. Sist jag var där dunkade en sorts musik i motionsmaskinslokalen, och en annan minst lika högljudd pumpade från spinningrummet. Helt hysteriskt! Dessutom försökte jag lyssna på min egen radio, men det var bara att glömma.

Jag orkar inte klaga varje gång, gjorde det i början, men nu börjar jag bli lite uppgiven.

Förlåt att det blev långt. Du bidrog till det... Kram!
Grynet

Gafflan sa...

...snorungar ska ju inte komma här och komma här. Du "gick" *fnissar* segrande ur den duellen ;) Att du fick lägga dig tidigt är smällar man får ta =)

Bebs sa...

Åh så underbart!
Jag hade gjort likadant.
Här ska inte småglinen tro att de är något inte! :-)
Go girl!!!!

Bloggtoppen.se