torsdag 4 februari 2010

Gränsfall??

När vet man att man lider av schizofreni ?
Vissa dagar har jag en inre röst som säger: köp godis, det är du värd!
(Fast jag inte ska äta godis för det pajar min viktnergång .)
Ibland när den inre rösten är riktigt elak då säger den: Du kommer aldrig fixa det ändå så det är lika bra att du köper godis.
Och ibland är rösten mer listig....Den väntar på att jag ska vara stressad och hungrig så jag har svårt att ta bra beslut.
När vet man att det är dax att börja medicinera?

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Den där godisrösten tycks dyka upp hos fler än mig.
Och den har en förmåga att dyka upp vid olika tillfällen som när man är nere, när man är glad, när man är trött, när man vill fira...tja typ jämt med andra ord.;)

Anonym sa...

Jag har lite medicin hemma som jag dock inte tar så ofta som jag borde. Därav misslyckad vikthållning.

Morgonmedicinen innehåller grovt osötat bröd och keso. (och lite annat gott till, som skinka, paprika eller lite ost).

Den andra medicinen som jag försöker ta vissa dagar är (förutom morgonmedicinen som kan upprepas) att förstärka lunchen med bönor av något slag. Jag tycker det mättar så bra. Fet fisk håller man sig också mätt på.

Det viktiga är ju att ta medicin i god tid, för min del innan jag börjar känna mig hungrig.

Jag märker också att om jag väl börjar med snabba kolhydrater på morgonen så vill jag gärna ha mer under dagen. I allafall inbillar jag mig det.

Bra att du påminde mig om medicinen. Den håller åtminstone några av mina röster lugnare.
Om träningen förvärrar eller förbättrar kan jag inte riktigt avgöra, men det är ju bra ändå.

Kul att din skoldag gick bra.
Det låter roligt med snälla kamrater och söt fröken.

Grynet

Tänkte bara sa...

När rösten tjatar hål i huvudet på dig och du väger 100 kg.

Gafflan sa...

Ojdå!
Då är det nog dags att jag medicinerar mig också ;) Den där rösten tycks dyka upp vid dom mest underliga tillfällen...som strax före läggdags, vid motionstillfällen(?). Håhåjaja!

Bloggtoppen.se