måndag 8 februari 2010

Mitt liv - Fullt med krav.


Kraven bara ökar och ökar här hemma....
Eftersom jag inte är en kaffedrickare utan en thenjutare så tycker jag att kaffebryggare är onödigt här hemma.
(Vi har en stor dubbelbryggare för kalas och dyl men så fort sista gästen lämnat trycker jag in den i ett skåp så den inte ska stå framme och ta plats.)
Nu har Mannen börjat sukta efter en bryggare som får stå framme.
Han tycker att mitt föslag om att han ska tanka sig full med kaffe på jobbet och ägna sig åt thedrickande med mig när han är hemma inte är så bra längre....
Fattar inte varför han ska börja krångla nu....det har ju funkat i 23 år.

5 kommentarer:

Moster Ma sa...

Han ska ha en liten espressobryggare med tillhörande mjölkskummare och dyra kaffekapslar som man bara kan köpa på nätet!!!! Och det ska Du genom omgående så ska du se att kravnivå ändrar sig. Tänk om du också vill ha en liten latte ibland eller en varm choklad med nåt gott i!

Tänkte bara sa...

Nu är det väl hans tur att bestämma. Du har ju fixat te i 23 år, då kan väl han få kaffe några år. Mr Kofta: Köp dig en riktigt fin kaffebryggare =)

Gafflan sa...

Sååååå, tröttsamt ;)) *himlar med ögonen*

Aggie sa...

Kjøp en presskanne! Det blir ju så godt kaffe i dem;-)

MorsanMia sa...

Nescafe...

Bloggtoppen.se