lördag 6 februari 2010

Kollektivtrafik

Jag är en ond människa...
Jag använder bilen VÄLDIGT mycket.
Men i veckan så åkte jag kollektivt de dagar jag hade skoldag.
Och eftersom vi har snö så blir det ju som det blir med bussar och spårvagnar.....Tidtabeller funkar väl så där.......så redan där kände jag mig butter.
Men när jag stod där den andra dagen vid hållplatsen med snö upp till knäna så tänkte jag:
Global uppvärmning.......In my as.........Inte en chans, så genomfrusen som jag var om mina fötter!!

5 kommentarer:

Tänkte bara sa...

Lite får man väl offra för lite lärdom. Dessutom funkar tidtabellerna alldeles utmärkt men det gör inte bussarna som fastnar i snödrivorna =) Ha en go lördag.

Madlar sa...

Nja,har ingen längtan efter kollektivt åkande. Stå o trampa vid hållplats, buss som inte passar tiden, trängas med folk som luktar salig röra av från billig parfym, cigarett o svett. Nej, tack, jag fortsätter bidra till miljöförstörelsen.

Moster Ma sa...

Keep on med Volvon och bidra lite till uppvärmningen, du med!

kockajäveln sa...

hehe bussarna i denna stad é som döda vrak. man har tejpat ihop dem med silvertejp:)

Gafflan sa...

Tacka vet jag bilen ;)

Bloggtoppen.se