tisdag 14 oktober 2008

Allt ont har något gott med sig, även om man haltar in i framtiden med blåslagen kropp....

Sonen ringer till jobbet och är utelåst.
Och jag får en toppen idé...
-Om du går till altan och klättrar upp till sovrumsbalkongen så är det olåst där, säger jag käckt.
-Men mamma jag river sönder mig på rosenbusken, klagar sonen.
- Nej då . Tryck ner grenarna med något. Upp med dig nu ! Vi hörs när du är inne .

Efter ett tag ringer han och snörvlar i telefon.
- Mamma , jag sa ju att det inte skulle gå. Jag ramlade ner och slog i ryggen och huvudet...

Dagens minus: Jag kanske inte är en idé spruta av bästa sort, inte kvalitetsmässigt i allafall.
Dagens plus : Sonen kommer nog inte hålla på med villainbrott efter denna erfarenhet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Han kanske blir fasadklättrare, eller stuntman...hm menar han har ju fått bra träning :)

kvinnan med koftan sa...

Jaaa, Jag kanske ska börja coatcha honom... en ny karriär?

Aggie sa...

Oups...Ikke helt ledig med den du!

kockajäveln sa...

haha:)

Daniel sa...

Jag som trodde MAMMOR ALLTID hade rätt!

Bloggtoppen.se