söndag 5 oktober 2008

Ny mössa

Sonen (12år) kom hem och sa att behöver en ny mössa.
En Lacoste som kostar 400 kr...
Han kanske sa något mer där men jag tuppade nog av ett tag.
Men det jag hörde därefter var - Vet du hur SNYGGA dom eee???

400 kr för en mössa !!!
Och samtidigt, han vill en mössa på huvudet!
När jag var i den åldern hade min mamma gråtit och rusat till högmässa för att ofra ett lamm eller något liknande av glädje.

Men undra om han har tänkt på det där med frisyren?
Det är ju så viktigt att hårstråna spretar åt rätt håll och JAG vet vad en mössa gör för frisyren.

Jag får väl se om jag kan deala lite med han om en lite billigare mössa.
Och när vi åker till Peking (över jul och nyår) ska han få ha med sig en tom resväska så han kan fylla den med märkeskläder.

Så får det bli.

8 kommentarer:

MissyElliot sa...

Ha ha ha, med ett sådant pris ska du passa på att köpa två!!!!

Hua, vad de kan ta för en mössa. Kan du inte jaga upp ett Lacostemärke och sy fast det på en annan mössa...?
;-)

kvinnan med koftan sa...

bra idé!
be någon som bor i lägenhet (och har tvättstuga med grannarna) om hjälp.
märkerna från deras kläder (inköpta i turkiet)kanske har ramlat av under tvätten och dessa kan ju jag limma på en mössa.
tack för tipset.

Sus sa...

400 för en mössa...
Då får han diska och städa fram till Pekingresan tycker jag =)

kvinnan med koftan sa...

ska höra med honom om vad han tycker om förslaget.

Jenny sa...

Du kan säkert hitta hur mycket som helst i Peking till honom. 400:- kan han inte jobba ihop pengarna? Städa, diska mm? Gud tänk när barnen vill ha märkeskläder, kanske ska börja spara redan nu när dom är små :)

kvinnan med koftan sa...

jaa, kära vänner.
det är nog bara till att öppna ett sparkonto till era småttingar.

pärlan sa...

Ta en stor resväska till dig själv också och köp loss!

kvinnan med koftan sa...

Har redan en låååång shoppinglista.
chinaman keep on sewing!!

Bloggtoppen.se