torsdag 16 oktober 2008

Billig shopping


Nu ska extrarummet inredas oxå...

Var iväg på shoppingrunda.

Det skulle inhandlas lampor till tak och fönster, gardiner och annat smått och gott. Jag fick inte med mig något hem.
Jag vet precis hur jag vill att det ska se ut men det verkar inte som inköparna sett samma bild i sina huvuden.

Ja ja, men nya ben till sängen skulle jag fixa i allafall. (en skruv i ett av benen hade vikt sig. Hmmmm. konstigt)

Mummu (min mamma) ska ju bo i rummet under sitt besök så det är prio 1 igentligen.

Men vid det laget var jag ingen muntergök och funderade allvarligt att strunta i benen och ha madrassen rätt på golvet.

Då är det ju bara att lägga Mamsen i sängen och hjälpa henne upp när man kände att man hade tid och orkade (för själv skulle hon aldrig kunna ta sig upp). Frestande tanke...
Så här ser fondväggen ut fast våra vita väggar är vitare. (Denna bild är från Boråstapets hemsida.)
Bloggtoppen.se