tisdag 28 oktober 2008

Är det syndigt att virka på en söndag ??


Mamsens funderingar och frågor ändrar karaktär fort.
Nu när hon närmar sig 85 ( i november) börjar det bli dax att fundera på döden tydligen.
Och nu gäller det att spela sina kort rätt så att man garanterat kommer till himlen.
Hon flyger hem på söndag och har 4 timmar väntan i Helsingfors på nästa flyg.
Och då hade det ju varit trevligt med ett handarbete men hur är det med det där med synden, vi snackar ju söndag???
Hoppas hon var nöjd med mitt svar att jag inte tror det blir några problem med syndfrågan, det som blir problem är när hon ska smuggla med en virknål genom säkerhetskontrollen.
Men som tur var var det inget längre grubblande ( jag tror inte syndvarianden passar henne något vidare, då hade hon haft en del att be för nu).

Jag tycker att gårdagens grubblerier var roligare...
Och det är trevligt att vara till hjälp med svåra funderingar.
(Fast det var inte sånna här frågeställningar vi ställdes inför när jag gick kursen om handledning)

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se