fredag 10 oktober 2008

Mammabesök på G

Jaha, då har min mor meddelat att hon tänker förgylla vårt liv med en visit.
Jättekul men också STÖÖÖN!
Nu kommer mitt liv stanna av , jag kommer att få vara med mamma hela tiden, och då menar jag HELA tiden. ( Ingen träning, inget träffa vänner etc)
Ja , jag kommer ju åka till jobbet och vila upp mig men annars, hela tiden.
Visst hon kommer baka och fylla min frys till bredden (och klaga på att jag inte har en extra frys) och det är mysigt men...

Hur kan du säga så om din mamma tänker du.
Nu är det säkert så att din mamma är 60 år och aktiverar sig själv men så är det inte för mig.
Min mamma är 85 och väldigt pratglad, väldigt pratglad.
Hon berättar gärna saker ,flera gånger..
Och när jag säger -Det där har du redan sagt 4 gånger idag skrattar hon bara
- Bra saker kan man berätta flera gånger.

Missförstå mig inte nu.
Jag älskar min mamma och jag vet att jag nte kommer att ha kvar henne för evigt men vad är det för fel med ett besök på 2 veckor??
Hon stannar alltid i 4-5 veckor...
Och då förväntas jag sitta vid köksbordet med henne och höra om alla mostrar och fastrar....om och om igen....

9 kommentarer:

MorsanMia sa...

Om du får fullt i frysen så har jag plats i min


5 veckor är en låååång tid

kvinnan med koftan sa...

I know....

Aggie sa...

Du...Jeg blir bare sjalu jeg. Min mamma couldnt care less...hun er på besøk maks 2 minutter. Og da gjerne med bildørren åpen og motoren på. Det er ingen spøk, helt sant!

kvinnan med koftan sa...

Lagom är bäst. inte för länge och inte för kort.

Tänkte bara sa...

Håller med morsanmia. Här finns en frys och du vet vad jag vill ha i den.

kvinnan med koftan sa...

Agneta : bantar inte du som vi andra ? : )

Hudterapeut sa...

Men varför stannar hon så länge. Då hade jag fått spader även om jag älskar min mamma högt.
Tycker att du måste göra saker själv ändå, träna och gör det du vill. Annars blir du kanske galen.
Ja lycka till säger jag bara..

Jenny sa...

Antar att ni inte bor så nära varandra, jag hade blivit tokig!

kvinnan med koftan sa...

har inte mamma i sverige. hon är ju som sagt 85 och nästan blind så det är ett helt företag för henne att ta sig hit. men jag beundrar henne att hon orkar och vill..
och när hon väl kommer "ska vi ta till vara på varje minut" .

Bloggtoppen.se