fredag 23 januari 2009

Babykläder

I måndags fick vi en baby i släkten.
Så nu har jag varit och handlat babykläder och det var ett tag sedan.
Först så dök mitt präktiga jag fram och hittade bra bas kläder som skulle vara ordentligt användningsbara...
Men som tur var dök en annan personlighet upp.
Denna person hade mottot: det är inte min baby så jag behöver inte bry mig om det är praktisk eller inte.
Så det blev en jättesöt klänning med body till . Och till detta ett par strumpbyxor.
Hur gulligt som helst!!!
Men så slog person 1 till igen :
Så det blev även till att handla en pyjamas med fötter .(så att babyn skulle vara varm när hon sov.)
Alla nöjda och glada.
Schizofren? Jag?
Aldrig!

5 kommentarer:

Chrissan sa...

Det är ju såå mysigt med de små plaggen och det finns ju så mycket fint. Och opraktiskt och som man, precis som du skrev, aaaaldrig skulle köpa till sina egna...men till andras går det ju bra! ;)

Anonym sa...

gud vad roligt med en bebis :D roligast är att köpa flickkläder,jag får nöja mig med att köpa pojkkläder med det är ändå något :D

Anonym sa...

Grattis till bebis i släkt. Det är kul att köpa bebiskläder, även till andra och det finns säkert det som är både sött och praktiskt, tror jag. Ha en fin kväll!

Anonym sa...

det är en riktig bäbisdag idag! En arbetskamrat kom med sin minililla bäbis och röjde undan det hon inte hann innan barnet föddes, (några veckor innan planerad tid). Barnet som var helt normalt och friskt var mindre än någon av mina nånsin har varit utanför magen. Och så snäll, (jag menar inte att andra barn är elaka, bara lite mer krävande) snällare än någon av mina någonsin har varit utanför magen. Men sånt kan ändra sig många gånger om...

Och nu kommer du och berättar om en bäbis i din släkt..är det den jag tror? Det blev alltså en tjej.

Dessutom skvallrades det på jobbet om någon som var gravid, men jag uppfattade inte säkert vem det var. Men kanske en ganska mogen mor på ca 44 år...

Jag har förresten drömt att ett av mina barn blev yngre igen. Och det var så verkligt i drömmen, utseende och rösten var så välbekanta, precis som det var för 4 år sedan innan målbrottet kom och längden rände iväg. Det konstiga var att det bara var jag som visste att han hade varit större, och tyckte det var konstigt i drömmen. Så egentligen var det jag som kom tillbaka till typ 2004.

Jag hoppas jag upplever något roligt i natt, i drömmen är allt möjligt.
god natt!

grynet

Anonym sa...

Åh små kläder! Underbart. Om allt går väl kastar jag mig på shoppingrunda maj/juni. Inte ett praktiskt plagg blir det.

Bloggtoppen.se