onsdag 21 januari 2009

En trollkarl i huset.

Sonen har blivit inspirerad av något program på TV där dom avslöjar trollkarlarnas trick
Helt plötsligt har han insett att även han kan trolla.
Och det trollas....och trollas......och trollas.
Och han vill ha publik...( jag tycker trolleri är SKITtråkigt).
Men man ställer ju upp.
Man stället t.o.m upp när vår trollkarl säger: -Du såg inte det där väl?

Nu undrar han var man köper trolleritrick och vad dom kan kosta?
Räcker månadspengen?

Nu ska jag på fotbollsföräldramöte .
Undra om sonen kan trolla och ge mig tålamod så att jag åker lugn därifrån.
Brukar ju bli helt tokig på de andra fotbollsföräldrarna...

3 kommentarer:

Lilla fröken kavat sa...

Ha, ha, min son kollade också på det där programmet och blev superbesviken när han upptäckte hur simpla tricken egentligen var!

Han kände sig grundlurad och bojkottade trolleri efter första avsnittet redan!

*Tur för mig, för jag tycker också trolleri är skittråkigt!*

Popprinsessan sa...

Det låter ungefär lika givande som det är att leka kurragömma med min 3-åring. Hon gömmer sig på exakt samma ställe hela tiden, eller på samma ställe som jag just gömt mig på. Och så sticker hon fram huvudet och kollar var jag är... Eller svarar när jag ropar.. Det går att låtsas vara entusiastisk en stund, men efter ett tag blir det tufft... Ha det så kul ikväll :-)

Anonym sa...

Jag och min son kollade oxå på det programmet förra veckan. jag hade velat se hur de bar sig åt när de trollade så att en människa svävar i luften men det fick vi aldrig se.
var och kollade på Joe labero för några år sen och han gjorde just det tricket och än idag kan jag inte fatta hur sjutton han bar sig åt :)

Bloggtoppen.se