måndag 19 januari 2009

Min man.

Min man är fantastisk.
Idag har han varit ledig.
När jag tänker på ordet ledig ser jag vissa inre bilder av vad jag gör när jag är hemma och är ledig...
När jag kom hem berättade han om en rolig film han hade sett.
Han har sett på en FILM!!!
Det fanns inte med bland mina inre bilder.
Inte ens när jag ligger i soffa och är så sjuk att jag tror att slutet är nära tittar jag på film.
Nej då tittar jag på utbildningsradion för att kunna vara lite nyttig .
Jag önskar att jag kunde vara LEDIG.

6 kommentarer:

MorsanMia sa...

Mars och Venus liksom
Men vad var det för film..

Ting sa...

Fast jag hade nog också kollat på film.
Jag gillar att koppla av.

kvinnan med koftan sa...

reno 911 - Miami

Daniel sa...

Typiskt karar!

Å det värsta e när jag har ledigt så slappar även jag med film. Torde sitta i den manliga jäsa-framför-tv:n genen. Mot kvinnors förfasan.

Anonym sa...

Jag kan inte titta på film dagtid. Det kryper i hela mig. Skönt om man kunna slappa en hel dag sådär.

Och jag hade nog blivit irriterad om han inte ens satt på en tvättmaskin. Jag är bitchig så.

Anonym sa...

Det är precis likadant när män är sjuka (ja jag generaliserar!).. då ligger de nerbäddade under täcket, lyfter inte ett finger om det är inte för att påkalla uppmärksamhet från oss..

Men vad gör vi kvinnor (ja jag generaliserar!!)? Jo, vi är martyrer, städar i 39 gr feber, passar på att spy i duschen när vi liks står där på knä och skurar. ;o)

varför ska det vara så svårt att bara njuta av en "ledig" dag eller ligga platt på rygg när vi är sjuka???

Bloggtoppen.se